23948sdkhjf

Conveniencekæde har premiere på første vare fra sit eget svar på Løvens hule

Den 1. maj blev færdig-cocktailen Sinth det første produkt fra conveniencekæden  7-Elevens nye iværksætterprogram, Innovation Corner, til at blive lanceret i kædens butikker.

Konceptet blev introduceret i september sidste år som en platform for fødevareiværksættere med innovative produkter, der normalt har svært ved at få adgang til detailhandlen. 30 iværksættere blev udvalgt af mange flere, hvoraf seks i sidste ende fik tilbudt både sparring og hyldeplads.

Det skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse.

Innovation Corner er en forlængelse af 7-Elevens strategi om løbende at introducere nye produkter gennem samarbejder med startups.

- Historisk set har innovation altid betydet meget for 7-Eleven og har været en vigtig del af vores strategi om altid at have det nyeste på hylderne. I dag er det i endnu højere grad afgørende for, at vi kan skille os ud og differentiere os på et konkurrencepræget marked, hvor mange tilbyder det samme, siger Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven.

Tidligere er mærker som True Gum og The Protein Kitchen kommet på markedet via 7-Eleven.

- Det har overrasket os, hvor svært det er at komme ind på retailmarkedet med et nyt produkt. siger Jesper Isholm, som er co-founder af Sinth.

Artiklen er en del af temaet Leverandører.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157